10 februari, 2006

Hockey en andere sportieve beslommeringen


Het begint bij iedereen wel weer een beetje te kriebelen. Ondanks het matige februari weer waren er gisteravond toch weer zo'n kleine 20 man die graag wilde trainen (en kaarten). De meeste coaches hebben oefenwedstrijden geregeld waardoor de zaterdagen en de zondagen redelijk gevuld blijven. De door het regio verband georganiseerde wintercompetitie is netafgelopen en de komende 4 weken worden dus gevuld met weer op krachten komen. Natuurlijk was de zaal weer supervet. Alleen de veldwedstrijden liepen niet helemaal soepel. Etten-Leur had ineens andere plannen, de sterktes van de teams liep te veel uiteen en de motivatie was zeer matig. Reden waarom we besloten hebben om volgende winter alleen nog maar in de zaal te spelen. Dan zullen we wel een extra contributie moeten heffen, maar alaz.

Verder ben ik aan het nadenken over een gewijzigde bestuurlijke invulling. Er moeten concretere taken verdeeld worden en er moet meer pro-actief geacteerd worden. Ik ben zelf nu echt in het stadium gekomen dat ik op alle vragen een standaard antwoord ga geven. Kijk eerst op de site van HCZ, dan op de site van de KNHB, bespreek je probleem met de daarvoor verantwoordelijke coach en of trainer, consulteer de verantwoordelijke commissie, kortom, doe zef eens wat.

Het zal voor een groot deel ook wel mijn eigen schuld zijn. Ik weet te veel en geef te makkelijk antwoord. Ik ben een lopende encyclopedie en nooit te beroerd om als ik iets niet weet, daar achteraan te gaan. Maar dat is de story of my life. Als ik iets doe, dan doe ik het goed tot op het bot. soms een beetje quick and dirty, maar altijd oplossingsgericht.

Met mijn nieuwe elan ga ik HCZ weer opnieuw leren dingen zelf op te lossen.
Bestuur, TC en sponsoring zijn de eerste slachtoffers, daarna bar.
Gek (of juist niet gek) genoeg gaat het met de mini Cie en de scheidsrechters Cie wel goed. Bijna geen omkijken naar. Niet dat ik het met al hun activiteiten eens ben, maar dat hoeft ook niet. Daar is een ALV voor om dat (achteraf) te beoordelen. Een compliment aan de supermamma van het wedstrijdsecretariaat. Een "u vraagt, wij draaien" wijf. Nooit te beroerd om wedstrijden zo aan te passen dat ieder team volledig kan spelen of dat ieder team wel eens aan de beurt komt om de hut schoon te maken.

Binnenkort komen de eerste oproepen weer voor de toernooien her en der in het land.
Een wijs woord van uw voorzitter, ga alleen naar toernooien toe waar echt gehockeyed wordt. zuipen kan je ook bij HCZ of in de lokale kroeg in Zevenbergen, Klundert of Willemstad.
Ik heb in het verleden te vaak gehoord dat spelers de helft van hun uitrusting kwijt waren, tenten vernield of onder de blauwe plekken thuis kwamen.

HCZ zal alleen nog maar sportieve toernooien organiseren waarbij de spelers (gek he, 'tis hockey) wel een stick moeten meenemen. 3e Helft? Prima, maar wel 2 x 35 minuten buffelen.

Zo, weer wat van me af geschreven.

Geen opmerkingen: