13 januari, 2012

FF KlEPPE NR ZOVEEL

Soms vraag ik me af of iemand zo'n blog wel eens leest. Enfin, T'is ook een beetje zelfbevrediging toch? Van je afschrijven, je frustratie kwijt raken en mopperen  op alles waar je het niet mee eens bent en toch niet kunt veranderen. Gek eigenlijk, waarom doe je er niets aan? Maar ja  je kunt een mening hebben over iets en absoluut niet in de gelegenheid zijn om op dat feit invloed uit te oefenen.
Neem nou die hoofddoekjes "affaire" van de koningin en Maxima. Much ado about nothing denk ik dan. Flauwekul van een lijsttrekker die dit soort zaken gebruikt voor z'n eigen marketing. Slim, maar in mijn ogen van en laag allooi. Als je in het nieuws wilt komen zijn er wel betere manieren. Jammer allen dat zo weinig mensen daar doorheen  kijken. 
Ik herinner me nog uit de jaren 80 toen  ik de hele wereld rond zwierf, dat ik bij de Arabieren nooit iets met m'n linkerhand mocht aangeven, de Chinezen liever rood zien dan blauw, in een moskee m'n schoenen uit moest doen. Ik at in India met m'n handen, moest in Indonesië iedere ambtenaar omkopen om iets te bereiken en deed in Egypte een burnous aan  om op een autochtoon te lijken.
kortom, je past je aan aan de manier van het land.en omdat de koningin en Maxi ook maar mensen zijn deden ze dat ook. Chapeau!

Even wat heel anders. Teun en Taeke zitten niet in de eerste selectie voor de OS. Ik snap die bondscoach wel. Die twee jongens zijn zeker de absolute top en waarschijnlijk binnen een elftal dominant. Daar kunnen zich de jonkies aan  optrekken, maar voor het zelfde geld kijken ze er zo tegen op dat er van optrekken geen sprake is.
Wat doet van As dus, hij zet ze uit de selectie, en geeft de andere spelers eenmalig de kans om in de komende paar maanden zich te bewijzen. Nu moeten ze wel, de grote roergangers zijn er niet meer. Er moeten nieuwe kapiteins ontstaan, nieuwe stuurlui en matrozen. En neem van mij aan dat had de vorige bondscoach 4 jaar geleden al moeten doen. Zie Duitsland. Ik heb vertrouwen  in de aanpak, maar denk ook dat we tijdens de OS een heel zware dobber zullen krijgen. Wat doet van As dus? Hij vraagt een mand voor de OS of de getergde ouwe hap toch nog bereid is om de broodnodige ervaring in te brengen. en omdat die jongens een groot sporthart hebben zeggen ze ja en zijn zo fel dat ze in iedere geval en medaille in de wacht slepen.

Met microfinanciering gaat het prima. Moerdijk heeft te kennen gegeven nog zeker een half jaar door te willen gaan en die te gebruiken  om een financiering te regelen. Halderberge doet inmiddels vol mee en de bedoeling is dat ook Etten-Leur, Rucphen en Zundert mee gaan doen. Daar hebben de wethouders dan een half jaar de tijd voor.

Geen opmerkingen: