10 maart, 2011

Baby Boom Generatie

Als echte BBG'er moet me toch wat van het hart. Ooit in de roaring 80th kocht ik wat lijfrente polissen. Gewoon  omdat ik werkte bij wat cowboy bedrijfjes en dacht toch beter voor mezelf te moeten zorgen dan de baas. Zonder veel tijd koop je er een paar, pakt wat belasting voordeel en vergeet de hele bubs.
Tot je 65 wordt. Dan krijg je per week een stapel post waar je gek van wordt en blijkt dat je woekerpolissen hebt afgesloten. Waarom  kunnen die gasten niet gewoon het geld over maken op de rekening. Geef ik netjes op dat ik een puist geld heb (nou ja een pukkeltje) en betaal netjes mijn belasting. Maar nee hoor. Je betaalt fors wat kosten zodat je bijna of nix overhoudt. Kortom, ik had beter een ouwe sok kunnen kopen en daar iedere week 2,50 gulden  in stoppen.
Pesioen, da's ook zo'n ding. Met 14 werkgevers en 15 heerlijke banen in binnen en buitenland is ook mijn pensioen een puinhoop. voor iedere 6,50 euro moet je 10 formulieren  invullen en al geef je aan dat alleen de loonbelasting van je AOW afgehouden moet worden, kijken ze nergens naar en houdt ieder pensioenfonds toch loonbelasting in. Ergo conclusio, je houdt weer niets over.
Gelukkig klus ik wat bij en kan  ik met wat moeite het hoofd boven water houden, nou ja vanaf borsthoogte dat wel. Moest gewoon wat te klagen hebben. BBG'er is een zwaar leven.

Geen opmerkingen: