04 december, 2012

Clubarbitrage, een zwarte dag

Gisteren behoorlijk geschrokken van de dood van een lijnrechter bij een wedstrijd van JB1 bij een voetbalclub  in Almere.
Reeds tijdens de wedstrijd moest de scheidsrechter een paar keer de wedstrijd stilleggen en als jongelui dan na de wedstrijd zo door het lint gaan dat ze een goed bedoelende vader doodschoppen heb ik daar geen woorden voor. Diep en diep triest. Wat moet de zoon van de vader nu doormaken, je eigen vader dood zien gaan door leeftijdgenootjes met wie je een half uur geleden  nog om de bal hebt gestreden.
Ik ga me niet mengen  in strafmaat, ik was er niet bij, ik kan niet oordelen.
Ik wens de betrokken familie(s) veel sterkte toe.

Wel kan  ik vanuit mijn functie als verantwoordelijke voor clubarbitrage van de KNHB in Zuid Nederland de hoop uitspreken dat dit a.u.b. bij de hockey nooit zal gebeuren. Maar je weet het nooit.
Ik blijf mij inzetten dat iedereen vanaf 16 jaar in het bezit moet zijn van een kaart. Tenminste de spelregels kent en tenminste 2 wedstrijden heeft gefloten onder begeleiding van een volwassen scheidsrechter.

Geen opmerkingen: