14 december, 2012

De laatste van dit jaar

Zo juist het definitieve overzicht gemaakt van de activiteiten die BrainZ uitvoert voor de gemeenten Moerdijk, Halderberge, Etten-Leur, Rucphen en Zundert. Daar vallen een aantal zaken bij op.
De gemiddelde leeftijd is t.o.v. vorig jaar met gemiddeld 3 jaar omhoog, het aantal allochtonen is gegroeid, het aantal startende vrouwen is afgenomen en er kwamen meer mensen voor coaching dan in 2011. Al met al heb  ik het idee dat de malaise toch iets zwaarder inhakt dan vorig jaar.
Goed, tot zover het gemauw. Er zijn  ook positieve berichten. De gemeente Moerdijk heeft het contract met BrainZ verlengd, Het Bedrijvencentrum Moerdijk floreert als nooit tevoren, de Ondernemers vereniging kruipt (langzaam) uit het dal en de gezondheid van mij en Margot zit redelijk in elkaar. Goed, het kraakt hier en dar, maar dat mag ook wel op onze leeftijd.
Nog meer te melden? Het concept Clubarbitrage i.s.m. met de KNHB begint echt vorm te krijgen en als ik kijk naar de insteek van Guido Davio zijn we op weg naar een goed werkend beleidsplan. Als lid van de werkgroep mag ik mijn steentje (is bijna een hele muur geworden) aan bijdragen.
Laatste paar regels. Met mijn studenten bij Jong Ondernemen van AVANS loopt het prima. Niet dat hhun product (Grasbakkie) de wereld zal veranderen, verre van dat, maar het geeft ze wel de mogelijkheid om alle facetten van het ondernemerschap te onderzoeken

Geen opmerkingen: