30 juni, 2005

Nagekomen berichten

Heren 1 maakt nog een kans
Na de terechte overwinning van 4-1 op Dopie, maakt heren 1 nog een kans om in de 2e klasse te blijven. Vanavond TC vergadering over de directe en verre toekomst van ons sterrenteam.
Voor de goede orde: D1 handhaaft zich in de 3e klasse, H2 staat (onbegrijpelijk) 4e in de 1e klasse, H3 staat 8e in de 2e klasse, H4 (hoezo sterrenteam) is al kampioen in de 3e klasse en probeert een ongeslagen record te vestigen.
Opmerking van coach: 90 doelpunten een kratje, 100 doelpunten 2 kratjes en een BBQ. (augustus dus)

Lang Pinkster weekend
Was wel weer eens lekker, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag vrij. Beetje geluierd, zaterdag een prima keeprs clinic met Carel, zondag naar Oma en maandag zaalhockey bij HCZ. Balkenhockey is misschien een beter woord. We zijn bij HCZ in de gelukkige omstandigheid om op ons KG 4 zaalvelden met balken uit te zetten. Genoeg om een zaal toernooi in de zon te organiseren. Zie het maar als de ArenA of GelreDome met een open dag. Was een succes. Lekker weer Paul P en de kale havik traden op als scheids, Mixje van H1, D1, H4 en wat gastspelers. Volgende keer met meer teams uitbreiden. Nog even de veer van de week: Joost Wouters voor het indelen van de bestuurskamer.

Moederdag
Lastige tijd, zo'n moederdag. Heen en weer geslingerd tussen 3 moeders.De moeder van mijn (bijna volwassen) kinderen, mijn eigen moeder en mijn schoonmoeder. Kost je dus 3 weekenden en drie moeders die toch vinden dat ze te weinig aandacht krijgen. Ik haat moederdag. En vaderdag mogen ze wat mij betreft ook meteen afschaffen.

H4 kampioen
De mannen wisten het eigenlijk al, maar toch. De wedstrijd tegen Breda 9 werd gespeeld om het echie. Bloedheet (gevoelsmatig boven de 30 graden), was het en de scheidsredchters vonden het beter om tussentijds te stoppen voor een drinkpauze. Desalniettemin, we wonnen (terecht) met 5-0 en mogen ons nu kampioen noemen van de 3e klasse. Volgend jaar samen met H3 in de 2e klasse, das pas lachen. nu H2 nog verslaan.

Chelmsford
Voor de meeste lezers van deze log zal Chelmsford wel net zoveel betekenen als Wladiwostok of Standdaarbuiten. Even een update dan. Chelmsford is een middelgrote stad ten noord oosten van Londen. Long time ago had een van onze illustere veteranen (Ernst den Ridder) zaken te doen in die stad en, hoe precies vermeldt de overlevering niet, kwam hij in aanraking met de lokale hockey club. Daaruit groeide een levendige uitruil van teams door de jaren heen tot ongeveer 1995. In 1999 zijn de eerste contacten weer opnieuw gelegd door Wim Groeneweg en Bald Eagle die toen nog Papparazzi heette. Sinds die tijd wisselen beide clubs ieder jaar van lokatie. Dit jaar is Chelmsford aan de beurt om naar Zevenbergen te komen. Volgend jaar wij weer daarheen. Meestal is het de jeugd die uitgewisseld wordt, vanavond stappen er 75 Britten uit de bus. Ook de veteranen hebben hun eigen Chelmsford programma. Te pas en te onpas spelen de Old Boys op elkaars pitches. Dit weekend, Beatrix is dan 25 jaar aan het regeren, wordt er weer mooi weer verwacht en veel spektakel. Zoveel dan onze lokale eerste burger Henk den Duijn ons met een bezoekje komt vereren. Altijd gezellig. Kan ik hem meteen vragen waar dat 2e veld blijft. Enfin, enjoy. De A, B, en C jeugd van 2 van de beste clubs hebben er zin in.
ps
Chelsford Dames 1 heeft een paar weken terug het zilver behaald in de champions Trophy. Amsterdam het goud. Zevenbergen D1 was helaas verhinderd :-)

Rekenen
Wat de mannen van het 4e niet weten is dat ze afgelopen zondag al kampioen zijn geworden. Na de nipte overwinning tegen Pelikaan 3 met 2-1 en nog 4 wedstrijden te spelen dacht iedereen dat als je 10 punten voor staat je pas de volgende wedstrijd kampioen kan worden. Hallo, wakker worden! Goes doet niet voor het echie mee. We hebben dus nog 3 echte wedstrijden te gaan en eentje voor spek en bonen.
GEFELICITEERD MANNEN !

Hartverzakking
Ik krijg echt een hartverzakking van "de mannen". Tegen een tegenstander als Pelikaan 3 moet je toch vlot kunnen winnen. Maar nipt, en om nou te zeggen dat het mooi spel was, het was gewoon klote. Strafbal tegen en 2 friemel goals. Nou ja, op 1 mei doen we het wel beter denk ik.

Mijn column
Ik ben zeker geen Fatima Morero de Melo (voor de kenners onder de lezers: lekkerding.nu). Nee, ik schrijf zo nu en dan een stukje voor mijn leeftijdgenoten die, naar ik hoop af en toe te vinden zijn bij ZeelandNet Senior Service. Het gaat nergens over, tuinieren, ouderdom, hockey, kinderen of kleinkinderen, dat wat herkenbaar is.

Pelikaan 3 wint van Breda 10
Fantastische sport, hockey. Denk je dat je alles snapt, verliest de nummer 2 met 6-0 van een middenmoter. Net als in voetbal, alles is mogelijk. Aanstaande zondag mogen de heren van het 4de tegen Pelikaan 3. We hebben gelukkig goede fluiters.

Auser Spesen nix gewesen
Je hebt dat wel eens, zo'n weekend waarin er van alles gebeurt maar eigenlijk niets spannends. Afgelopen weekend was ook weer zo'n weekend. Ik voelde aan het draaien van m'n water dat de poort van HCZ te laat open zou gaan en ik er weer voor zou moeten opdraven. Bingo. De fluitisten bij de mini's waren keurig op tijd, maar bij de oudere jeugd was het weer hommeles. Laurens had inmiddels een vat Grolsch aangesloten, mijn dank daarvoor! Zondag ook wer alles als vanouds. Half negen vertrekken naar ZW (wie verzint zoiets?). Het verslag van de wedstrijd zal Tinus wel schrijven, maar hoogstaand was het niet.Verder terug naar de club, biertje, broodje bal, Studio Sport en dan langzaam onderuit zakken. Weer 15 € kwijt.

Een nieuwe log
Bald Eagle is online.

Trainen
Vanaf vandaag gaat ook mijn woensdagavond er aan. Niet erg want Gup is gevraagd om mee te trainen met H1. Wil Paps natuurlijk bij zijn

Ik log, jij logt, zij loggen etc.
Mijn vriendelijke zoon snapt veel meer dan ik van Internet. Vooral het fenomeen BLOG is aan mij niet besteed. Heb ik eindelijk op Blogspot.com iets van een log in elkaar gefietst, zie ik er nix van. Dan is de Log van ZeelandNet een stuk eenvoudiger. Maar, ik laat het me wel weer uitleggen. Gmail gaat inmiddels prima. Komplete adresboek geimporteerd en ook dat liep soepel.

Foutje in de RA
Net samen met Ed een fout in de RA gevonden. Als ik een creditregel maak, gaat bij hem de voorraad omhoog. Lang leve de lol.

Geen opmerkingen: