27 april, 2006

Experto Credite of hoe integeer je de integratie van het UWV

Houdt mij ten goede, ik ben voor een groot deel afhankelijk van mijn uitkering. Ik heb daar bijna 40 jaar aan een stuk voor betaald in de hoop het nooit nodig te hebben en sinds eind vorig jaar was het bingo. Geen hoofdprijs, alleen maar nieten. CWI , UWV waren voor mij vreemde monsters op een achtergrond van beschimmelde theeblaadjes. Gelukkig is er internet en na een paar dagen intensief speuren wet je voldoende om je weg te vinden in het doolhof van rechten en plichten van Koos Werkeloos. Van beide instanties krijg je een personal coach (account manager) toegewezen. Sandra weet alles van het CWI en gisteren heb ik kennis gemaakt met Chee-wah.
Ik denk dat we allebei tot de conclusie gekomen zijn dat ik niet of anders heel moeilijk weer in het reguliere arbeidsproces te integreren ben. tot die conclusie was ik al vorig jaar augustus gekomen en gelukkig heb ik (overigens samen met Paulus) Brainz en Telamon op de rit kunnen zetten. Telamon is een BV die zich bezig houdt met het weer op poten zetten van jonge startende ondernemers en dit doet met geld en begeleiding van mentoren. Een soort reintegratie dus.
Misschien dat Telamon wel iets voor het UWV kan doen ipv omgekeerd. Het UWV denkt daar over na. Trouwens mijn pet je af voor de reintegratie coach. Je zal maar zo'n brontosaurus als Bald Eagle tegenover je krijgen en toch nog overeind blijven staan. (ik was ook mild, moet ik toegeven).
Volgend project wordt overigens "online accountancy".
Keep u posted.

Geen opmerkingen: