05 juni, 2009

Blootgelegd

Laat ik beginnen met te zeggen dat mijn presentatie, gisteren tijdens het microkredietcongres in IJsselstein, zonder meer goed was.
Vol Schwung vertelde ik over het loket en dat de insteek toch een heel andere is dan die van andere MF punten. Wat minder goed uit de verf kwam was hoe wij de communicatie doen naar de (diverse) doelgroepen.
De volgende uitingen geven een redelijk beeld van wat we nu al gedaan hebben:

  • Pagina in "De Ondernemer" (BNdeStem)
  • Interview op TV 10
  • Pagina in de Kamerkrant
  • Informatie avond bij de Rabobanken
  • Informatie avond gemeenten en UWV's
  • Ondernemersontbijt door de gemeente Moerdijk
  • Filmpjes op Youtube over Pamela en Heemskerk, en Gerrit van Etten
  • Websites - Internet (REWIN, KvK, BrainZ)
  • Hallo community (KvK)
  • Starterspas bijeenkomsten
  • Startersdag
  • Linked In
  • Faceboek
  • Hyves
  • Twitter
  • Blog
  • Info op scholen (ROC)
  • Accountants
  • Re-integratie bureaus
  • UWV's
  • Flyers overal (ook bij de vele loketten)

  • Kortom, ook meteen beperkt budget bereik je veel publiciteit.
    Gaan we de boer op om starters te ronselen? Nee dat niet. We laten Marktplaats liggen, we staan niet op weekmarkten, we hebben niet of nauwelijks contact met verenigingen die zich kommeren om de achtergestelde mens.

    We blijven roepen dat we er zijn en wat we doen. Als de starter initiatief toont is hij of zij van harte welkom. zonder aanzien des persoons. Kleur, afkomst of geaardheid spelen voor Microkredietloket geen rol. Wel of u ondernemers bloed heeft.

    Daar was niet iedereen het mee eens. En dat is maar goed ook. Wat men wel accepteerde na de presentatie van Hands on (die wel in de achterstands wijken werken), dat communicatie mede afhangt van de locatie waar het MF punt zich bevind.
    Volgend jaar naar Zeeland? Dan wordt communicatie pas echt moeilijk.

    Geen opmerkingen: