28 oktober, 2010

FF Kleppe nr. zoveel

De trouwe lezers van mijn blog, zo die er al zijn, zullen wel gemerkt hebben dat er sinds de laatste entry weinig is geschreven.
Niet dat er niet veel is gebeurd, in tegendeel. Margot is opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens hartklachten en te hoog gehalte aan suiker, ik mocht naar de dokter voor een acute hernia en zit onder de zware verdovende middelen.
Dan zit je dus al niet zo lekker in je vel en als er dan  ook nog "zakelijk" veel aan de hand is, zijn mijn excuses wat meer acceptabel (hoop ik).
Wat was er verder nog aan nieuws: Ik heb een uitnodiging voor een sessie bij de  hogeshool InHolland om mee te denken over betalen van coaches en begeleiders van microkredietklanten, vet! Ik ben met Tanja naar de introductie geweest van de stichting Microfinanciering & Ondernemerschap in Utrecht en meteen maar een accreditatie aangevraagd om vanaf januari als MF Punt Brainz verder te gaan. Die is inmiddels goedgekeurd, jippie. De werkzaamheden in Breda worden steeds meer, meer klanten, meer presentaties, meer netwerk, kortom, bijna een volledige dagtaak. Zal mij benieuwen hoe het Servicepunt Starters en Ondernemers daar mee om gaat. Het contract met BrainZ loopt nog tot eind van het jaar.
Inmiddels heeft BrainZ, samen met de gemeente Moerdijk een REAP aanvraag ingediend om een soortgelijk servicecentrum op te zetten, met als eerste aanzet een eigen MF punt, ingevuld door BrainZ uiteraard. De gemeente Halderberge is nog in een onderzoek stadium en de gemeente Dordrecht toont voorzichtig belangstelling.
Zoals een goed chinees betaamt gaat de kost voor de baat uit, of te wel, als er handel in het verschiet ligt investeer dan risicovol. Vijf jaar geleden, meteen na de pre-vut van ZeelandNet, kocht ik een nieuwe agenda en nu heb ik mijzelf getrakteerd op een HTC Android telefoon.
Verder nog nieuws? Vast wel maar dat een volgende keer.

Geen opmerkingen: