05 juni, 2012

Stratos Netwerk en West Top

Al een jaar of wat ken  ik de mensen van REWIN, de regionale ontwikkelingsmaatschappij voor West Brabant.
Behalve dat ze druk bezig zijn met het promoten van de bedrijventerreinen in West Brabant, zijn er ook 3 "nevenactiviteiten". Stratos Netwerk, West Top en Kennis-makelaardij. Ik ben bij alle drie betrokken. Voor Stratos begeleid ik een groep van 10 startende ondernemers die iedere maand bij en van de deelnemers bij elkaar komen en ervaringen uitwisselen. Leren van elkaar dus.
West Top is gericht op het ontwikkelen van  ondernemers in "het buitengebied". Overal dus waar geen industrieterreinen zijn maar wel commerciële activiteiten  kunnen  plaats vinden. Van boerderij campings tot kleinschalig MKB in de Wouwse Plantage. Recentelijk is daar Kennis makelaardij aan toe gevoegd. Nu was ik al coach bij Jong Ondernemen, dus toen  ik gevraagd werd om ook studenten op de UvT te coachen was dat een makkelijke stap. Wat is Kennis makelaardij? De studenten krijgen de opdracht om, als onderdeel van hun studie, voor een echte ondernemer een  businessplan te schrijven. Was een beetje lastig toen een  Poolse jongen  kwam om een  plan, maar dan  is BrainZ er altijd nog.

Geen opmerkingen: