02 juni, 2010

FF kleppe nr. zoveel

Eerst maar weer eens alles op een rijtje. Het microkredietloket is definitief gesloten en startende ondernemers in West Brabant moeten het dus maar zelf uitzoeken. Gelukkig dat de gemeente Breda wel actief bezig is met een (wat zeg ik twee) MF punten. Met nog precies 7 maanden te gaan tot mijn pensioen probeer ik toch nog iets nuttigs te doen voor de gemeenschap. Een ondernemershuis (Mark & Dintel) zou een mooie start zijn van een nieuwe uitdaging. Helaas, dat is een moeizaam proces. Net als toen, bij het loket, vindt iedereen het een goed idee maar is de financiering het breekpunt. Jammer, er staan zoveel goede kantoorpanden leeg, er is zoveel mogelijk in het Steelandhuis, maar op korte termijn rendabel krijg je zo'n concept niet.
Het concept businessplan ligt bij de wethouders van Halderberge, Etten-Leur en Moerdijk met daaraan de vraag gekoppeld om er eens hun mening over te geven. Afwachten dus. En daar zit nu mijn makke. Ik heb haast. Altijd. Ik gun mijzelf geen rust als ik met een plan bezig ben. Van de 3 O's weten dus de gemeenten waar het om gaat. Het ROC zou onder voorbehoud wel mee willen en een minimale sponsoring van ondernemers, we praten over een kleine € 10.000,- totaal moet haalbaar zijn.
De borgstelling moet echter van de gemeentes komen.

Geen opmerkingen: