20 juli, 2010

FF Kleppe nr. zoveel

Het is weer enige tijd geleden dat Microkredietloket is gestopt en ik moet eerlijk bekennen dat dat pijn doet.
Nog steeds ben  ik er van overtuigd dat de lean en mean organisatie (een kleine 2 ton op jaarbasis) voor heel West Brabant veel kan betekenen voor (door)starters.
Ala, dat is achteraf. De gemeenten (SES) besloten anders. Overigens, niet alle gemeenten. Roosendaal gaat op eigen kracht door met Zinc. en SCR, Bergen op Zoom zoekt de hulp van de KvK voor een soortgelijk concept en de gemeente Breda pakt de koe bij de horens en komt met een centrum voor Starters en Ondernemers. Een MF punt maakt daar een wezenlijk onderdeel van uit.
Hoe mooi zou het zijn als de kleinere gemeenten daar bij aanhaken! Dat doen er nu al veel voor de uitvoering van de BBZ, en microkrediet en BBZ liggen wel heel dicht bij elkaar. Vraag maar aan Qredits.
Afgelopen week is het centrum feestelijk geopend met directie sociale zaken, de wethouder, de KvK, de belastingdienst, Qredits, BrainZ, de stichting microfinanciering en een heleboel belangstellenden.
Na alle officiële toespraken een knallende uitsmijter van Laman Trip die echt beklijft.
Inmiddels begint de PR karavaan op stoom te komen en zijn 2 a 3 contactmomenten per week geen uitzondering. doelstelling is 100 starters in een jaar extra. Ambitieus, maar haalbaar.
Er komen voorlichtingsavonden, seminars, folders etc.
En ik? Ik heb besloten dat ik het fijn vind om mensen te begeleiden en dat zal ik ook na mijn 65e blijven doen.
Lange termijn? Welnee, nog 5 maanden.

Geen opmerkingen: