19 juli, 2011

Hi-tec

Ik ben eigenlijk a Lucky B**. 40 Jaar geleden bij Siemens in München mocht ik al meewerken aan een oplossing om 12 lagen multilayers te ontwikkelen voor militaire toepassingen. Wat later in Duitsland stond ik met collega's aan de wieg van de eerst zelfbedieningspompen en elektronische telwerken. Heel kort zag ik hoe de technici van JVR de eerste 3D TV (noemden we toen stereo TV) demonstreerden. In Hong Kong was ik getuige van de introductie van de eerste IBM PC's met (toen nog) een 512k moederbord. Als marketing manager mocht ik Amiga's en de CDTV introduceren. Ik was nauw betrokken bij interactieve Teletekst (de tijd voor internet) en even later bij de spannende introductie van internet via de kabel in Noord Nederland. In Zeeland kreeg ik de vrijheid om alle grassprieten te filmen en op internet te zetten (hoezo Youtube?). En nu? Nu ben ik intensief betrokken bij de introductie van microkrediet in West Brabant. Straks? Nog steeds op zoek naar uitdagingen. Of het nu om hockey gaat of studenten begeleiden, om ondernemers te helpen of voorop te lopen met nieuwe (sociale) media. Ik ben nog niet uit geleerd.

Geen opmerkingen: