27 december, 2006

Beste wensen


Vanuit mijn kantoor zie ik in de verte een tractor zijn weg ploegen door de zware West Brabantse klei. Ik vraag me dan af hoe die boer zich voelt. Heeft hij een walkman in z'n oor om het geluid van de trekker te overstemmen of zit zo'n man in gespannen gepeins met een blik op oneindig? Een stel brutale meeuwen vliegt op en neer. Bij dit soort taferelen, die grijze verte, die net bevroren grond, komt bij mij altijd de gedachte op van lichtjes, Kerstsfeer, Glühwein en klassieke muziek. Ik verlang naar huis, de geur van dennennaalden en een brandend haardvuur.

Ik wens iedereen dat zelfde gevoel. En op welke manier u het Kerstfeest ook viert, alleen, met vrienden of familie, in de kerk of in een restaurant, de diepere betekenis kan niemand ontgaan. Geniet er van.

En voor 2007?

Op zaterdag om 08.30 M6E7 "fluiten". Met de gemeente in conclaaf over het wel en wee van kunstgras. Het gevoel van sportief verliezen, maar vooral van samen winnen. Dat wil ik vasthouden. Dat, en vooral een goede gezondheid, wens ik u ook toe.

Geen opmerkingen: