05 november, 2007

Negen nieuwe typen consumenten geïdentificeerd


Volgens het New Yorkse marketingbureau Consumer Eyes zijn er negen nieuwe typen consumenten bij gekomen. Handig om te weten als markeringdeskundige? Marketing Online zette ze op een rijtje naar aanleiding van een artikel op Advertising Age. Waar valt u onder en wie zijn uw klanten?

  1. Denim dads - vervangers van de stay-at-home-moms
  2. E-litists - ‘lichtgroene’, welgestelde types die zich spiegelen aan Al Gore
  3. Ms. Independents - veel te besteden, en dat uitsluitend voor zichzelf
  4. Middlemen - relaxte, fastfood etende gamers
  5. Karma Queens - denk babyboomer-ex-hippie
  6. Culture-crossers - nemen geen genoegen met hun afkomst maar overschrijden grenzen
  7. Innerpreneurs - hebben grootste plannen, die niet alleen hun eigen leven moeten veranderen
  8. Geek gods - Apple-genieën
  9. Parentocrats - de ultieme ouders

Geen opmerkingen: