31 mei, 2012

Big Brother...

Ik snap heus wel waarom sommige mensen  pages zijn van Internet. alles wat je er op zet gaat er nooit meer af. Aan de andere kant, als je je op Internet (ik schrijf dat nog steeds met een hoofdletter) net zo gedraagt als in het gewone leven, zal er niet gauw iets nadeligs gebeuren. Ik ben al vanaf het eerste moment betrokken geraakt bij Internet. eerst bij Commodore - Amiga, toen het nog Unix backbone heette, later bij Telekabel waar we als eerste in Nederland Internet via de kabel introduceerden (nou ja bijna, A2000 uit Amsterdam was ons een maand voor). Vanaf dat moment zijn mijn sporen  op Internet te vinden. zo'n beetje gelijkertijd kreeg ik mijn eerste mobiele telefoon, de Storno 2000, een grote hoorn met een draagbare accu er onder. Kijk en toen was ook bekend waar ik mij zoal ophield. Nu in 2012 met Foursquare, met Tomtom, Google Maps, en wat al niet meer laat ik een spoor achter van "footprints" op het Internet. Raar dan dat nog heel veel mensen hun nummer herkenning uitgezet hebben. zelfs op dat niveau willen ze niet herkend worden. Terwijl de politie, als ze daar de goedkeuring voor hebben, zo je belgedrag kunnen opvragen. Hoezo, Big Brother is watching you? Schaf je ook de bonuskaat bij AH af? De verbruiksmanager van Essent? Je wegenwacht app? etc. etc.
Ik zie van al mijn contacten wanneer ze online zijn, via Twitter volg ik ze door Nederland en ver daarbuiten, en dat doen  ze ook van mij.
Ik weet niet beter. Als u, als lezer, mij niet weet te vinden? Bij deze:
twitter.com/henkras - facebook.com/henkras - foursquare.com/henkras - Google+ - Brainz.nl - Baldeagle.nl - Bedrijvencentrummoerdijk.nl - en vandaag gewoon  op kantoor Zuidhaven 9-11 in Zevenbergen.

Geen opmerkingen: