24 januari, 2007

Ondernemers vs Winkeliers


Gisteravond, een meer dan nuttige vergadering bijgewoond van de "Ondernemersvereniging Zevenbergen". Deze club van middenstanders is voortgekomen uit een softe fusie van de twee oorspronkelijke winkeliersverenigingen die Zevenbergen rijk was en , dat moet gezegd worden, een noodlijdend bestaan leden.
Deze club pakt het onder leiding van Rik van Langen veel voortvarender aan en met hun eerste activiteiten, een midzomerfeest, een glossy magazine [ZIN], een Kerstmarkt en een moederdagfeest, zetten ze meteen de toon voor 2007.
Omdat deze club niet alleen voor winkeliers bedoeld is, doen er ook een redelijk aantal "niet winkeliers" mee. En dat is voor de oude garde even wennen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar een goede mix moet nog gevonden worden.
Dat de vergadering veel weg had van de zg Perzische Markten bij de KNHB gaf mij een bekend gevoel en ik kon dus ook niet anders dan mij aanmelden voor de redactie raad en de kascommissie (namens v.d. Burgt Groep uiteraard).
Ik heb er wel zin in.

Geen opmerkingen: