19 maart, 2007

Dit is ook Moerdijk :-)


"Nog geheel onbekend met de zeden en gewoonten van het lokale bestuur in Moerdijk viel mij op dat bij het begin van de vergadering schaaltjes met luxueus ogende hapjes de raadszaal werden binnengedragen. Dat overkwam mij de afgelopen dertig jaar in nog geen enkel stad- of gemeentehuis in West-Brabant. Ik koester niet de illusie dat die hapjes er waren ter gelegenheid van mijn eerste optreden in de Moerdijkse raadszaal. Om tien uur kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Heerlijk hapje paling. Pas op weg naar huis realiseerde ik me dat ik me tegoed had gedaan aan het overschot van de besloten afscheidsreceptie van gemeentesecretaris Carla Baan. Paling die zes uur buiten de koelkast heeft gestaan! Allemaal goed afgelopen, kon ik gistermorgen concluderen."

Geen opmerkingen: