17 april, 2007

To Blog or not to Blog

Vorige week liep ik in het dorp Marjolein de Wit weer eens tegen het lijf. Nu hebben Marjolein en ik wel wat. Zij vanuit haar wethouderschap en ik vanuit mijn persoonlijke gedrevenheid. Beiden bezig om op lokaal niveau (en dat is best een eind lopen) je in te zetten voor een beter leefbaar en werkbaar Moerdijk. Dat Marjolein (en niet vergeten "de Burger") dat mede probeert te doen met het bijhouden van een weblog, vind ik zeer te prijzen. Alleen, waarom leest niemand haar verhaal?
Weblogs, zijn (in mijn opinie) net als websites te vergelijken met reclame blaadjes. Meestal verdwijnt de zooi ongelezen in de oud papierbak (als je om het milieu geeft tenminste). Wil je opvallen, moet je veel meer aan PR/promotie doen. De jeugd zit op internet bijna alleen te MSN'en en de ouderen zijn al spekkoper als ze eens per week via het Senioortje een cursus internet mogen volgen. Geen verwijt, mijn blog wordt ook nauwelijks gelezen, Telamon.nl sterft ook al niet in het aantal bezoekers en zin-in-zevenbergen moet nog steeds van de grond komen. Misschien dat we samen eens een boost kunnen geven aan het promoten van micro kredieten (daar waar Telamon voor opgericht is). Ik heb in ieder geval mijn positieve inzet toegezegd.
Keep you posted.

Geen opmerkingen: