13 juni, 2007

Doe niet zo lullig, geef Rinus z'n fiets terug!

De fiets van Rinus van Eck is zondagavond gestolen. Zo'n bericht haalde vijftig jaar terug de krant nog wel, maar fietsendiefstal is in deze roerige wereld te normaal geworden.

Van Eck brengt het toch te berde. "Ik heb namelijk door 29 jaar vrijwilligerswerk een grenzeloos vertrouwen in de mensheid. Die heeft zondag een deuk opgelopen. Jammer." De stadsraadvoorzitter ging - zoals de afgelopen vier jaar gebruikelijk - in de avond nog even langs de kinderboerderij. "Daar zetten we bij toerbeurt de ezel en de pony's avonds op stal. Dat is binnen een tel gedaan, daar heb ik mijn fiets nog nooit voor op slot gezet."

Tien minuten nadat de dieren weer hun slaapplaats hebben gevonden, keert Van Eck terug bij het hek. Zijn oude zwarte herenrijwiel met dubbele stang was verdwenen. "Een domper. Als vrijwilliger wil ik goed sociaal werk verrichten en dan gaat iemand met mijn fiets aan de haal. Ik was er zeer aan gehecht. In Zevenbergen kennen ze als de man die alles op de fiets doet."

Geen opmerkingen: