27 augustus, 2008

Google Apps

Als trouw lezer (v.a. mijn 55e) van het Senioortje (een informatie blaadje voor senioren in de gemeente Moerdijk), verbaas ik mij er iedere keer weer over hoeveel (oudere) mensen er zijn die er geen plezier aan beleven om meer te weten te komen van de interactieve wereld die Internet heet.
Ik reken mijzelf tot de gedoseerde Nurds die, in een constante zoektocht naar contenthonger, blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Ben ik sinds een week of wat toegetreden tot de Xubuntie gebruikers, deze week is daar Google Apps bijgekomen. Nu ben ik toch redelijk "into Google" met Gmail, Docs, Agenda, Picasa, Pages, Orkut (voor de lol), Reader, Nieuws, Talk, Youtube en Blogger, maar met Apps wordt het nog leuker. Mijn eigen site (een van de zeer vele) Baldeagle.nl, wordt nu gratis gehost door Google zelf en mijn e-mail wordt nu niet meer als alias gebruikt maar staat helemaal op zich zelf. De totale kosten? Nada, Nix. Je vraagt je af waarom zoveel mensen zoveel moeite doen om veel geld uit te geven om dit soort activiteiten te (laten) ontplooien. Ik verwonder mij er over dat veel van "The Silver Majority" de eerste beginselen van Excel of Word nog niet eens onder de artrose knie krijgen, laat staan met Open source portable apps op hun USB stick durven te werken.
Gelukkig dat ik ook af en toe hulp krijg om weer meer te leren en die kennis weer door kan geven aan andere mensen. Ook dat is Bald Eagle.

Geen opmerkingen: