04 augustus, 2008

Ik blijf enthousiast,maar....

Kon ik vorige week opschrijven dat ik eindelijk was gevallen voor Puppy love (Linux dan wel te verstaan), nu ben ik iets voorzichtiger.
Inderdaad, downloaden en op een CD branden is en fluitje van een cent. Zelfs de USB versie was geen al te groot probleem. En op de laptop start alles super snel op. Mooie desktops, grote icoontjes, redelijk overzichtelijk standaard pakketaan applicaties, dus waar zit de snack?

Ik kom niet online. De software scant keurig het netwerk van de buren (misschien dat toch maar beveiligen?), ons eigen, met WEP beveiligde netwerk ziet ie ook, maar als ik dan denk dat alles in kannen en kruiken is, ho maar. Het gekke is dat Guppy (ook een Puppy lover) het de eeste keer wel voor mij aan de praat kreeg, maar daarna was het "Sendepause", Finito, Schluss, Exit, over en sluiten.

Een middagje surfen naar een goede gebruiksaanwijzing, die ik dan ook nog moet snappen, leverde niets op. Maar ja Windows 98 op een ouwe trage laptop is ook niet alles. Ik doe het er voorlopig maar even nog mee. Mischien toch kijken naar die EEE laptopjes?

Geen opmerkingen: