20 mei, 2008

De geur van kunstgras???????

Coca-Cola begint binnenkort in twintig supermarkten een proef met machines die de geur van versgemaaid gras verspreiden. De proef vindt in de aanloop naar het EK voetbal plaats in filialen van onder meer Albert Heijn, C1000 en Super de Boer.
De frisdrankengigant is het eerste grote merk dat geur in de supermarkt toepast om consumenten tot aankoop te verleiden. De geur wordt verspreid vanuit displays die er uitzien als een minivoetbalstadion. 'Wij leggen er ook kunstgras bij, zodat de klant meteen weet wat hij ruikt', aldus Coca-Cola-marketing manager Johan Boersma in het Algemeen Dagblad.

Subtiele manier'
Wij willen de geur van vroeger terugbrengen in de supermarkt, maar dan op een subtiele manier. Je moet het gras niet door de hele winkel heen ruiken', vervolgt Boersma.De geurverspreiders worden geleverd door Rob van der Kleijn van het gelijknamige bedrijf uit Bergen op Zoom.

Geen opmerkingen: