23 mei, 2008

De stropdas heeft afgedaan

Ondernemers gaan in toenemende mate zonder stropdas gekleed, hebben een voorkeur voor Volkswagen, lopen graag hard, lezen De Telegraaf en luisteren het meest naar Radio 1. Dat blijkt uit onderzoek van De Goudse. De verzekeraar ondervroeg een kleine 200 ondernemers naar hun gedrag en voorkeuren en presenteert de resultaten vandaag aan relaties en tussenpersonen. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de respondenten nooit een stropdas draagt (56,1%) en nog eens een derde (31,6%) er alleen een om doet voor belangrijke klanten.

Middle of the road
De autovoorkeur is middle of the road. De meeste respondenten rijden in een Volkswagen (12,8%), gevolgd door Volvo (10,6%), Audi (10,1%) en Renault (10,1%).
Als favoriete website wordt door bijna 60% van de respondenten weinig verrassend Google.nl genoemd (58,8%). Ook marktplaats.nl scoort met 23% hoog.
Favoriete krant is De Telegraaf, gevolgd door de Lokale krant en NRC Handelsblad.

Droom
Ruim de helft van de respondenten is voor zijn 35ste gestart. Een kwart van de respondenten wil met zijn/haar onderneming zijn/haar droom verwezenlijken (25,1%). Verder hoopt bijna een kwart van de respondenten dat zijn/haar onderneming over 10 jaar een groot succes is.
Van alle respondenten geven er 155 aan, dat dit hun eerste onderneming is (82,9%). Slechts 32 respondenten hebben vóór deze onderneming al een andere onderneming gehad (17,1%).

Geen opmerkingen: