10 augustus, 2006

Boekje


Nu al meer dan een jaar ben ik bezig met mijn biografie. Niet op deze blog, die is te openbaar. blogzaken zijn een (noodzakelijke?) uitlaatklep, of als u dat liever hoort, een dagboek van alle dingen die de blogger bezighouden. Omdat dat voor iedereen leesbaar is moet je dat redelijk vaag houden. Alhoewel, ik begreep dat goede verstaanders best tussen de regels door kunnen lezen. Het boek (da's een groot woord) beslaat nu iets meer dan 50 A4-tjes aan tekst beginnend bij de conceptie tot aan het aftreden als voorzitter van HCZ. Ik merkte dat met de jaren ook de herinnering aan zaken afvlakt. Sommige onderwerpen worden steeds meer uitvergroot, andere worden teruggedrongen naar het onderbewuste. Ik heb die neiging toch. Zaken die ik niet interessant vind worden snel vergeten en daarwaar ik veel plezier aan had of nog heb worden aangedikt met anecdotes die er eigenlijk niets toe doen. De lichtgroene babydoll van Margot op Lantau Island is al een klassieker. Wat doe ik met "het boek"? Online publishing? Mogelijk. Na m'n 80e verjaardag aan m'n kinderen laten lezen? Zoiets. Voorlopig komen er regelmatig weer brokstukken boven die ik na bewust screenen wel of niet aan het papier toevertrouw.

Geen opmerkingen: