14 augustus, 2006

Hockey Ambassadeur

De functie van ambassadeur bij "de hockey" is absoluut in de maak. Maak zoals in "nog in opbouw". Je wordt geïnstalleerd als ambassadeur en dan? Een kennismakingsbezoek bij alle clubs in jouw gebied en dan is het over. Zitten ze op je te wachten? Hoeveel tijd wil je er in steken. Ben je inderdaad de vraagbaak met alle antwoorden?
Ik zie de functie net zo als accountmanager bij een bedrijf. Tenslotte is hockey ook steeds meer een bedrijf aan het worden en zijn professionele accountmanagers een absolute noodzakelijkheid aan het worden. Dat clubs daar ook mee om moeten leren gaan is duidelijk. Als vrijwillig secretaris, TC lid, voorzitter, etc. heb je vaak andere prioriteiten dan alleen maar hockey. Gezin en werk vergen voldoende tijd en voor hockey geldt, na zondag moet ik gewoon weer blessure vrij die grote opdracht binnen halen.
Je prioriteit ligt dan niet bij het te pas en te onpas "lastig vallen" van de KNHB acountmanager.
Terwijl dat, volgens mijn mening, juist wel zou mogen en moeten. Over een paar dagen mag ik wat vragen beantwoorden over de nieuwe functie van ambassadeur voor de KNHB.
Ik hoop van ganser harte dat dit weer een goede stap is op weg naar verdere professionalisering van (amateur) hockeyclubs. Ik zal er zeker mijn best voor doen.

Geen opmerkingen: