24 augustus, 2006

Mozilla Firefox, Skype en andere perikelen


Gup heeft het eindelijk voor elkaar. Z'n digibetische vader is overgestapt op Firefox. Waarom? volgens hem is het veiliger en hij kan het weten. Met Skype blijft het huilen met de pet op. De enige die af en toe belt is Ruud. Good old. Een goede zoekmachine die al je persoonlijke documenten doorzoekt is ook lastig. Eerst geprobeerd met Google zelf, maar die vraagt constant om opnieuw in te loggen, af door zijdeur dus. Daarna Copernicus, toch ook geen kleine jongen, maar die vindt de helft niet. Nu (als voorlopig alternatief) maar indexen met Windows desktop search. Echt kapot ben ik er niet van. Flickr werk wel aardig, Picasa idem. Google Talk vooral met Paul.
Verder ga ik steeds meer over op mobiele software. Download de handel op je USB stick en je bent van iedereen onafhankelijk. Als je slim bent gebruik je een hele riedel online software, zoals Google spreadsheets, Writely, Agenda etc. voor belangstellenden, Ik heb er nog wel een paar. Spaart een hoop geld en je kan altijd en overal bij je documenten. Bezoekje afleggen bij een klant of prospect? Geen nood meneer, mijn powerpoint presentatie en uw offerte staan online en met mijn mobiele browser op de USB stick heb ik alleen maar een netwerk nodig.
Nu Jort Kelder ook gezwicht is voor het "grote" reclamegeld en driftig online Accountancy staat te promoten, zou ik wel eens willen weten of de wereld daaral rijp voor is.
Echt, 10 jaar geleden heb ik voor "Top", de toenmalige NUON baas al een businessplan gemaakt voor woonhuisbeveiliging. Schetst mijn verbazing, gisteren een commercial op TV van NUON voor, u raadt het al, woonhuisbeveiliging. Kijk dat noem ik New business Development, maar ook ver voor de troepen uit lopen.
Ik denk dat Bald Eagle BV maar eens een online test account moet aanvragen om de boekhouding te doen.

Geen opmerkingen: