28 juli, 2008

Een dag zonder auto

Vroeger moest ik er niet aan denken, een dag zonder auto. M'n hele leven al ben ik van A naar Beter gegaan met de dan wel, dan niet geleasde vierwieler. Mijn eerste auto (ik praat nu over de 6oer jaren was een Belgische Renault Dauphine, zo'n rugzak met 3 versnellingen. Gekocht van een Belgische collega die ook bij Siemens in München werkte. Daarop volgde een Fiat 124, een Opel Commodore GTX en nog wat van dat spul. Na een aantal jaren buitenland (waarbij de Volvo 740 Estate) meestal op Schiphol of voor de deur stond werden het BMW's, of Cryslers.
Nu, alweer een jaar of wat loop ik naar m'n kantoorplek en mag ik de 5e hands Micra van HannaH lenen of probeer ik hands-free in de Volvo 440 te bellen.
Eigenlijk bevalt mij dat goed! Ik fiets regelmatig (gisteren ook weer in de bloedhitte) en loop soms dagen zonder een auto aan te raken. Ach, € 1,78 per liter is ook wel een beetje heftig. Soms komt ook zo iets negatiefs goed uit.

Geen opmerkingen: